2018. április 22., vasárnap

Cukormentes Fanta szelet

Az első cukormentes sütim ez a Fanta szelet volt. Eleinte tartottam tőle,hogy esetleg majd borzalmas íze lesz cukor nélkül,de megmondom őszintén,hogy nagyon kellemesen csalódtam,mert nemcsak jól néz ki,de még finom is,és a cukor nekem személy szerint már egyáltalán nem hiányzik belőle :)

Hozzávalók:
A tésztához:
-6 tojás
-4 ek.szénhidrátcsökkentett liszt (én 3 ek.kókuszlisztet használtam,amit 1 ek.sima liszttel kevertem,de szerintem teljes kiőrlésű liszttel is ugyanolyan jó lesz )
-4 ek.xilitol
-2 ek.cukrozatlan kakaópor
-1 csomag sütőpor
-1 dl étolaj
-1 csipet só

A cukormentes túrókrémhez:
-25 dkg margarin
-ízlés szerint xilitol (max.20 dkg,én kevesebbet tettem bele)
-50 dkg zsírszegény túró
-1 ek. vanília aroma ( vagy vaníliás cukorhelyettesítő)
-1 citrom reszelt héja
-ízlés szerint tejföl,hogy krémes,kenhető legyen

a Fanta réteghez:
-2 csomag cukormentes vaníliás pudingpor
-7 dl cukormentes Fanta / Mirinda / Szénsavas narancs
-ízlés szerint xilitol

Így készítsük el:
A tojásokat kettéválasztjuk,a sárgáját az édesítővel jól kikeverjük,a tojások fehérjéből pedig kemény habot verünk 1 csipet só segítségével.Ha ez megvan,akkor a lisztet,a kakaóport,és a sütőport alaposan összekeverjük. A tojássárgájába belecsorgatjuk az olajat,majd beleforgatjuk a tojásfehérjét,és a legvégén hozzáadagoljuk a lisztes keveréket.A kész tésztát sütőpapírral bélelt tepsibe,vagy kivajazott,lisztezett kapcsos tortaformába öntjük,és 180 fokon,előmelegített sütőben sütjük kb.30 percig,tűpróbáig.Mikor kész,tegyük félre kihűlni.
Közben elkészítjük a cukormentes túrókrémet a fenti hozzávalókból.
Mikor kihűlt a kakaós piskóta,kenjük rá a túrókrémet.
Utolsó lépésként a Fanta réteget készítjük el,úgy,hogy pudingot főzünk a megszokott módon,csak tej helyett a szénsavas üdítőt használjuk.7dl-hez kell 2 csomag pudingpor,hogy jó kemény legyen a krém a tetején.Mikor már picit hűlt a puding,öntsük rá a túrókrém tetejére,és kenjük rá egyenletesen,mikor már nem folyós,de még jól kenhető.
Ezután tegyük hűtőbe annyi időre,amíg teljesen megdermed a Fanta réteg a tetején,és csak utána szeleteljük.

Jó étvágyat kívánok hozzá :)

                                                                                                                                 Linda















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókuszos zabpelyhes keksz

Ha előjön az érzésünk, hogy most valamit rágcsálnunk kell (persze csak igen ritkán 😆), akkor mindenképp süssük meg ezeket a cukormentes, r...