2018. június 22., péntek

Töpörtyűs pogácsa - élesztő nélkül

Nagyon megkívántam hétvégén a töpörtyűs pogácsát. Így fellapoztam pár szakácskönyvet, és végül egyik Stahl Judit-os könyvben találtam egy nagyon jó, élesztő nélküli receptet. Így nem kellett a kelesztéssel vesződnöm, csak összegyúrtam a hozzávalókat, kiszaggattam és megsütöttem. Azt nem írhatom, hogy mind megettem, de ha megehettem volna, biztos elfogyott volna az egész azonnal 😆 Természetesen a liszteket kicseréltem, de az ízén és az állagán ez semmit sem változtatott.

Hozzávalók:

170g teljes kiőrlésű liszt (102g CH)
80g fehér liszt (62,4g CH)
1/2 kávéskanál sütőpor
1/2 kávéskanál szódabikarbóna
1 kávéskanál só
1 kávéskanál bors
1 tojás
150g töpörtyű, ledarálva
4 evőkanál natúr joghurt
2 gerezd fokhagyma

a kiszaggatott pogácsák megkenésére 1 tojás ( felverve ) és szezámmag


Egy tálba beletesszük először a száraz hozzávalókat, liszteket, sütőport, szódabikarbónát, fűszereket, majd hozzáadjuk a tojást és a joghurtot, kicsit összekeverjük kézzel, és végül belekeverjük a masszába a töpörtyűt is, és összedolgozzuk.Megkóstoljuk, elég sós-e.

Lisztezett felületen kb 2 centisre kinyújtuk, derelyevágóval bevágjuk a tetejét, kiszaggatjuk. Felvert tojással megkenjük, és megszórjuk szezámmaggal.

Sütőben 160 fokon, 10-15 percig sütjük.

Nekem 35 db nagyobb pogácsa lett ebből a mennyisségből, 1 darabban 4,7 g CH van.

Hetti




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókuszos zabpelyhes keksz

Ha előjön az érzésünk, hogy most valamit rágcsálnunk kell (persze csak igen ritkán 😆), akkor mindenképp süssük meg ezeket a cukormentes, r...