2019. március 15., péntek

Avokádós piskóta lime-os krémsajttal

Fantasztikus avokádós piskótát készítettem. Az avokádó egyik legjobb felhasználási módja, számomra mindenképp (nem vagyok akkora avokádó fan, legalábbis eddig nem voltam 😉😆). Gyerekeknek is nagyon ízlett.  Nagyon puha és könnyű a tésztája, az egész mennyiségben a szénhidrátmennyiség 20 g alatt van, gluténmentes, cukormentes. 
24 cm-es tortaformában sütöttem, így ha duplán készítjük el, egy igazán különleges, zöld tortát is alkothatunk, egyik barátunk születésnapját (vagy a sajátunkat 😉) bearanyozva ezzel. 😊

Hozzávalók:

150 g avokádó (pucolt)
150 g mandulaliszt/ őrölt mandula
40 g négyszeres erősségű cukorhelyettesítő
2 tojás
1 teáskanál sütőpor
fél teáskanál szódabikarbóna
1 lime leve és reszelt héja
1 teáskanál vanília esszencia/paszta
1 evőkanál mák

Krémhez:
125 g zsírszegény krémsajt
25 g margarin
1 evőkanál lime leve
1 lime reszelt héja
2 evőkanál négyszeres erősségű cukorhelyettesítő


Az avokádót az őrölt mandulával egy botmixerrel, vagy egy food processorban pürésítjük. Egy nagy tálban  kézi habverővel kikeverjük a tojásokat a cukorhelyettesítővel, sütőporral, szódabikarbónával, lime levével és reszelt héjjával, vaníliaeszenciával.

A pürésített avokádókrémet fokozatosan hozzáadjuk a tojásos keverékhez, végül beleszórjuk a mákot is és elkeverjük benne.

180 fokra előmelegített sütőben, 15 percig sütjük. Én egy 24 cm-es kocka tortaformában sütöttem meg.

A krémhez a puha vajat kikeverjük a cukorhelyettesítővel és a krémsajttal, valamint belecsorgatjuk a lime levét és reszelt héjját. Hűtőbe tesszük, míg a piskótánk ki nem hűl.

A kihűlt piskótánkat megkenjük a krémsajttal, mákszemekkel és lime héjjával dísztijük.
Hetti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókuszos zabpelyhes keksz

Ha előjön az érzésünk, hogy most valamit rágcsálnunk kell (persze csak igen ritkán 😆), akkor mindenképp süssük meg ezeket a cukormentes, r...