2018. szeptember 9., vasárnap

Fahéjas túrókrém sült szilvával

Egy kedves ismerősömtől kaptam egy tál szilvát, és ugye itt a szezonja is, ezért próbáltam valami finomságot elkészíteni belőle. Mindenképpen szerettem volna minimális szénhidráttal felhasználni, túró is volt a hűtőmben, így gyorsan összedobtam egy igazán finom pohárdesszertet.

Remélem, ha kipróbáljátok, nektek is ízleni fog. 😊

Hozzávalók:

10-12 db szilva
1-2 evőkanál vaníliás eritrit (szilva érettségétől függően)
1 evőkanál mézeskalács fűszerkeverék
1 dl víz

A túrókrémhez:

250 g zsírszegény túró
300 ml tejszín (habbá verve)
125 g krémsajt
1 evőkanál négyszeres cukorhelyettesítő
1 teáskanál vanília kivonat
1 evőkanál fahéj

Először a szilvákat készítettem el. Picit bevágtam a tetejüket, egyiket másikat fejjel lefelé tettem egy sütőpapírral kibélelt tepsibe. Megszórtam az eritrittel és a fűszerrel, öntöttem rá 1 dl vizet, és 180 fokra előmelegített sütőben kb 50 percig sütöttem. Akkor jó a szilva, ha szaftos és puha lesz.
Majd hagytam kihűlni.

Addig elkészítettem a túrókrémet. A tejszínt habbá vertem gépi habverővel. A túrót a vanília kivonattal és cukorhelyetessítővel összekevertem, botmixerrel pürésítettem, közben fokozatosan hozzáadtam a krémsajtot is. Végül fakanállal belekevertem a fahéjat és a tejszínhabot.

Mikor a szilva kihűlt, eltávolítottam belőlük a magokat és a levével együtt, botmixerrel pürésítettem. Nem feltétlen muszáj pürésíteni, össze is lehet vágni apró darabokra.

Nekem ebből 6 adag lett. Egy kb 2 dl-es pohár aljára tettem 2 evőkanál szilvapürét, majd tetejére kanalaztam a túrókrémet.

Remek, széndhidrátmentes, fehérjedús délutáni desszert.

Hetti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókuszos zabpelyhes keksz

Ha előjön az érzésünk, hogy most valamit rágcsálnunk kell (persze csak igen ritkán 😆), akkor mindenképp süssük meg ezeket a cukormentes, r...