2018. október 27., szombat

Sütőtökös süti fahéjas krémmel



       Ezen a hétvégén valami különlegeset szerettem volna sütni, így Halloween közeledtével.
     Tudom, hogy Magyarországon nem ünnepelnek Halloweent, itt, ahol én vagyok, itt igen, ezért
     most a sütőtökre esett a választásom 🎃
     Még sosem sütöttem sütőtökös sütit, ideje volt kipróbálni :)
     Meglepődtem a végeredményen. Nagyon finom lett, bátran merem ajánlani 😉
   

     Hozzávalók a tésztához:
     - 4 tojás
     - 1 csésze xilitol  ( kb 150g = 150g ch)
     - 1 csésze szőlőmag olaj
     - 425g sütőtökpüré ( 28,4g ch)
     - 1 csésze teljes kiőrlésű liszt ( kb 90g =45g ch)
     - 1 csésze zabliszt ( kb 80g = 52,8g ch)
     - fél zacskó sütőpor
     - másfél teáskanál őrölt fahéj
     - fél teáskanál só

     A krémhez:
     - fél kocka szobahőmérsékletű sótlan vaj / ráma margarin /
     - 250g szobahőmérsékletű natúr krémsajt
     - fél teáskanál vaníliás cukorhelyettesítő
     - fél csésze xilitol ( kb 75g = 75g ch)
     - 1 teáskanál őrölt fahéj


     Elkészítése:
     - Keverjük össze a tojást, a cukrot, és az olajat
     - Adjuk hozzá a sütőtökpürét, és tegyük félre
     - Egy külön tálban keverjük össze a liszteket, a sót, a sütőport, és a fahéjat
     - Adjuk hozzá a sütőtökös keverékhez
     - Keverjük jól össze az egészet
     - Melegítsük elő a sütőt
     - Töltsük sütőformákba a masszát ( Én most szilikonos Halloween-es tökformákba töltöttem,
       de akinek nincs, sima muffinsütő formákba is töltheti, kibélelve muffin papírral, vagy más
       formákba )
     - 180 fokon süssük kb 30 percig
     - Közben készítsük el a krémet hozzá:
     - Keverjük össze a vajat a krémsajttal
     - Adjuk hozzá a vaníliás cukorhelyettesítőt, és a fahéjat, majd végül a xilitolt is
     - Keverjük össze jól az egészet. Nem árt, ha egy kis időre hűtőbe is tesszük 😉
     - Ha kicsit már kihűltek a sütik, vágjuk ketté őket, majd kenjük meg krémmel a közepüket
 
     Nekem ebből az adagból 12 db muffin lett. Ha valakinek nincs muffinsütő formája, elkészítheti
     tepsiben is, és a végén a krémmel megkenheti a tetejét, díszítésnek megszórhatja még egy kis
     fahéjjal :)


 


                                                                                Linda

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókuszos zabpelyhes keksz

Ha előjön az érzésünk, hogy most valamit rágcsálnunk kell (persze csak igen ritkán 😆), akkor mindenképp süssük meg ezeket a cukormentes, r...