2018. december 12., szerda

Házi gesztenyepüré cukormentesen

Nálunk gesztenyepüré nélkül sincs karácsony, leginkább Szenteste, halászlé (csakis bajai!) és a mákos guba utáni desszert. Itt Angliában nem tudok hozzájutni cukormentes bolti változathoz, így, mivel ez sem hiányozhat az ünnepi asztalról, "kénytelen" voltam magam elkészíteni.
Szerencsémre, az előre elkészített és feldolgozott gesztenye szembe jött velem a helyi szupermarketben, semmi más dolgom nem volt, csak aprítógépbe tenni a többi hozzávalóval együtt és pürésíteni. Nagyon finom lett! Sokkal jobb, mint a bolti.
A masszát lehet tejszínhabbal vagy mascarpone krémmel feljavítani, így akár tortakrémnek vagy bármilyen sütikrémnek is használható. (Gesztenyés piskotatekercset rendelt a férjem Karácsonyra!). Én most lefagyasztottam, kicsit kivettem fogyasztás előtt, kb 20 perccel, lereszeltem és tejszínhabbal tálaltam. 😊

Hozzávalók 4 felnőtt adaghoz:

180 g natúr gesztenye (59 g CH) (sült, pucolt gesztenye)
100 ml tejszín
25 g margarin
15 ml rumaroma
1 kávéskanál vaníliapaszta
1 teáskanál négyszeres cukorhelyettesítő / kb 2 evőkanál xilit


A hozzávalókat kézi robotgépbe teszem, és krémes állagúra pürésítem. (15 percig is eltarthat)

Egy éjszakára, vagy minimum 2 órára fagyasztóba teszem, tejszínhabbal tálalom.

Próbáljátok ki, soha többet nem vesztek boltit! 😊
Hetti


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókuszos zabpelyhes keksz

Ha előjön az érzésünk, hogy most valamit rágcsálnunk kell (persze csak igen ritkán 😆), akkor mindenképp süssük meg ezeket a cukormentes, r...