2018. december 9., vasárnap

Isler cukormentesen

Isler az én egyik legnagyobb szerelmem a sütik közül. Bárhova megyek, bárhol vagyok az Islert mindig megkóstolom (még akkor is, ha cukros). Bár igazság szerint, amióta az IR-t tudom, és cukormentesen étkezem, már nem nyújt olyan nagy élvezetet, mint korábban, a cukorsokk miatt.
Na de mostantól...... ez megváltozik, mert elkészítettem életem első isler tésztáját, cukorhelyettesítővel és teljes kiőrlésű liszttel. Mondanom sem kell, de ez egyszerűen tökéletes lett, igazi Isler :) Nekem bearanyozta nemcsak a napomat, hanem a karácsonyomat is. 

Ez a mennyiség elég soknak tűnhet, én 4 részre osztottam, és abbol 3-at betettem a mélyhűtőbe, így majd karácsonykor nem kell bajlódnom a tésztával, illetve akár később is bármikor elővehetek egy adag tésztát, és megsüthetem. 

Aprósütit is csináltam belőle, de igazából lekvárral az igazi. A csokimasszán még van mit fejlődnöm, nem lett túl vékony, de én így is imádom 😋


Hozzávalók (kb 40 db islerhez):

420 g teljes kiőrlésű liszt (252 g CH)
180 g fehér liszt (126g CH)
150 g darált dió (10,5 g CH)
80 g négyszeres cukorhelyettesítő
50 g tojássárgája (kb 3 tojás)
50 g tejszín
1 teáskanál sütőpor
1 teáskanál vanília paszta
1 evőkanál fahéj
csipet só

75 g magas kakaótarlamú étcsokoládé
1 evőkanál margarin

cukormentes narancslekvár




A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, folpackba csomagoljuk, én most négy részre osztottam. Hűtőbe visszatesszük 1-2 órára visszadermedni.

Előmelegítjük a sütőt 180 fokra. A tésztát kivesszük a hűtőből és kinyújtjuk 1-2 cm vastagságra, és 10-12 percig sütjük, akkor jó, ha még világosbarna a színe.

Hagyjuk hűlni, majd megkenjük lekvárral és tetejére tesszük a másikat.

Csokit a margarinnal gőz felett megolvasztjuk, és belemártogatjuk az islereket. Egy éjszakára a hűtőbe tesszük, másnap fogyasztjuk.

Nálam 1 db isler 9,45 g CH-t tartalmaz.
Hetti


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókuszos zabpelyhes keksz

Ha előjön az érzésünk, hogy most valamit rágcsálnunk kell (persze csak igen ritkán 😆), akkor mindenképp süssük meg ezeket a cukormentes, r...