2019. február 23., szombat

Túrós-paprikás pogi

Annyira szuper, hogy a túró ilyen jollyjoker. Szinte mindenben fel lehet használni, édes és sós receptekben egyaránt. Most én egy újabb pogácsaféleségben próbáltam ki. Szuper finom lett, bár kissé időigényesebb, de megéri várakozni, őszintén mondom.
Egy jó tanács: az élesztő kelesztéséhez rendes igazi fehér cukrot használjunk. Sajnos máshogy nem kel meg, legalábbis én ezt tapasztalom. De az a kis kávéskanál cukor elveszik ebben a mennyiségben, úgyhogy inzulin ingadozást nem fog okozni, bátran használjuk.

Hozzávalók:

330 g teljes kiőrlésű liszt (198 g CH)
250 g túró
1 kávéskanál só
2 teáskanál piros paprika (lehet füstölt paprika is)
egy csipet őrölt kömény
60 g vaj
1,5 dl tej
1 kávéskanál cukor
20 g friss élesztő

1 tojás a pogácsák megkenéséhez

Először felfuttatjuk az élesztőt. Langyos tejben elkeverjük a cukrot, és belemorzsoljuk az élesztőt. Picit várunk, amíg az élesztő felfut.
Egy nagy tálba kimérjük a lisztet, hozzáadjuk a túrót, puha vajat, fűszereket, végül a felfutott élesztős tejjel jól összedolgozzuk. 
Meleg helyen kb 1 órát kelesztjük.

A megkelt tésztát lisztezett felületen kinyújtjuk, és tetszőleges formájúra szaggatjuk. Én most derelyevágóval kis rombusz alakokra vágtam.

Tetejüket megkenjük felvert tojással, egyik felére lenmagot szórtam, a másik felére parmezán sajtot.

Előmelegített, 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt pirosra sütjük.

Hetti


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókuszos zabpelyhes keksz

Ha előjön az érzésünk, hogy most valamit rágcsálnunk kell (persze csak igen ritkán 😆), akkor mindenképp süssük meg ezeket a cukormentes, r...